پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228725
بازار سياه رواديد عراق در کرمانشاه/ دلال‌ها يک روزه ويزا مي‌گيرند
تاریخ انتشار : 1396/08/06 10:55:59
نمایش : 1878
کرمانشاه-روند کند صدور ويزاي اربعين در کرمانشاه پاي دلالان را به اين موضوع هم باز کرد و زوار براي اينکه زودتر در اين اوضاع به هم ريخته بتوانند به ويزا برسند بايد دست به دامن دلال‌ها شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «ويزا تا چند روز آينده صادر نمي‌شود» همين جمله کافي است تا آنهايي که کيسه‌هايشان را براي زوار دوخته‌اند راه باز شده را پيش بگيرند و با سوءاستفاده از نااميدي مسافران سرگردان جيب‌هايشان را خالي کنند.

اين حکايت اين روزهاي صدور ويزاي اربعين در کرمانشاه است که ناتواني کنسولگري عراق در تسريع صدور رواديد، عده‌اي زيادي از هم وطنان را به دردسر انداخته و باعث شده پاي کارچاق‌کن‌ها به اين موضوع باز شود.

در اطراف دفاتر زيارتي و حتي کنسولگري عراق عده‌اي هستند که فقط کافي است بو ببرند که شما زائريد و براي گرفتن رواديد به مشکل برخورديد آنگاه با ژست کمک کردن جلو مي آيند و راه چاره پيش پايت مي‌گذارند؛ راهکارشان براي خلاصي زوار، پرداخت مبالغي تا چندبرابر مبلغ ويزاست و مسافران هم که براي نجات از وضعيت پيش آمده چاره‌اي ديگر ندارند مجبور به پرداخت اين مبالغ مي‌شوند.

هميشه قبل از اجرا و انجام چنين مراسمي، مسئولان صحبت مي‌کنند که همه چيز هماهنگ است و امکانات و ظرفيت‌هاي لازم براي ميزباني آماده شده است، اما به مرحله اجرا که مي‌رسد انگار بايد گره‌اي در کار ايجاد شود تا دلالان بتوانند سربزنگاه به عنوان ناجي وارد شده و کار را تسهيل کنند.

کنسولگري عراق که براي پاسخگويي به حجم بالاي تقاضاي صدور ويزاي اربعين به مشکل برخورده و هزاران گذرنامه در اين مرکز دپو شده، مسئولان دفتر وزارت امور خارجه به عنوان تسهيل‌گر در امر صدور رواديد اصلا پاسخگو نيستند، دفاتر زيارتي هم که مي‌گويند مدارک ارسال شده و کاري از دستشان برنمي‌آيد و بالاخره اين وسط تنها کسي که کار از دستش بر مي‌آيد همين کارچاق‌کن‌ها هستند!

بازار گرمي دلالان در روزهاي اخير که روند صدور ويزا متوقف و پس از آن به کندي انجام مي‌گيرد بيشتر شده و اصلا هم معلوم نيست حالا که صدور ويزا براي بقيه ۱۰ تا ۱۲ روز طول مي‌کشد اين دلالان چطور ۲ روزه اين کار را انجام مي‌دهند.

دپوي ۴ هزار ويزا در کنسولگري عراق 

مديرکل حج و زيارت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد روند کند صدور ويزاي اربعين اظهار داشت: کنسولگري عراق در کرمانشاه با وجود تلاش بي‌وقفه امکان صدور روزانه بيش از ۱۰۰۰ ويزا را ندارد.

حامد دارابي از تحويل بيش از ۴ هزار گذرنامه به کنسولگري عراق در کرمانشاه خبر داد و گفت: با اين روند فعلي عملا تا روزهاي ششم و هفتم آبان ماه ويزاهاي اين افراد به آنها تحويل مي‌شود.

وي با بيان اينکه افرادي که ويزا براي آنها صادر شده تا سه ماه بعد از صدور ويزا امکان سفر به عتبات عاليات را دارند، افزود: محدوديت تاريخ درج شده ورود و خروج در سامانه سماح وجود ندارد.

بر فعاليت دفاتر نظارتي نظارت داريم

معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نيز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بحث نظارت بر صدور ويزا با هدف نظارت جدي بر دفاتر خدمات مسافرتي مجاز و برخورد با دفاتر غيرمجاز تشديد فعاليت گشت‌هاي مشترک در دستور کار قرار گرفته است.

علي‌عباس سجادي‌راد با بيان اينکه برنامه تشديد فعاليت گشت‌هاي مشترک در مرکز استان و شهرستان‌هاي تابعه در مسير زائران تنظيم شده افزود: همچنين دفاتري که بيش از مبالغ اعلام شده از زوار اخذ کنند به شدت با آنها برخورد مي‌شود.

وضعيت پيش آمده ما را دست به دامن دلالان کرده است

يک زائر کرماني که براي دريافت ويزاي اربعين به کرمانشاه سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دفاتر زيارتي به ما اعلام کردند که صدور ويزا براي ما ممکن است حتي ۱۵ روز طول بکشد و يکي ديگر از دفاتر هم که اصلا قبول نکرد کار ما را انجام دهد.

محمدي افزود: ما براي پياده‌روي اربعين حسيني (ع) مي‌خواهيم به عراق برويم و طبيعتا چند روز قبل از اربعين بايد از مرز عبور کنيم و خودمان را به اين مراسم برسانيم که در اينصورت ويزاي ۱۵ روز ديگر به درد ما نمي‌خورد.

وي با بيان اينکه سال گذشته هم براي دريافت ويزا مشکل داشتيم خاطرنشان کرد: سال گذشته يک نفر را به ما معرفي کردند و گفتند مي‌تواند يک روزه براي ما ويزا بگيرد و در عوض ۳ برابر هزينه‌اي که اعلام شده بود را از ما گرفت.

 اين شهروند کرماني ادامه داد: با اين تعريفي که از روند صدور ويزا شنيديم به نظرم بايد باز هم دست به دامن دلالان شويم تا شايد بتوانيم خودمان را به اين مراسم باشکوه برسانيم.

 به گزارش مهر، يادمان هست که کنسولگري عراق در کرمانشاه سال گذشته با وجود صدور ويزاي مانيفستي براي زوار ايراني بازهم در صدور رواديد کند عمل کرد و عده‌اي به خاطر اعتراض به اين موضوع هر روز در مقابل اين کنسولگري تجمع کرده و خواستار تسريع در اين امر شدند، با اين وجود امسال با توجه به صدور ويزاي انفرادي دردسرها بيشتر شده  و راه را براي سوءاستفاده دلالان بازتر کرده است.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html